Thursday, May 27, 2010

Jom Balik Kampung

.,.,.,.,.,.



Ok, Aku dah x emo hari ni..Yeyeh. I'm back babeh.
Sebabnya, sebabnya kan, aku nak balik kg malam ni.Hurey.Seronok.
Macam xpenah balik kg je kan.
Padahal bukan dok jauh mane pon. 2 jam je sampai dah. Kalau drive sendiri la. Kalau ada driver lama sikit la. Driver bas kan. He.He.He.
Tapi kan.Aku cuti lama sikit. Aku amek cuti 2 hari Isnin, ngan Selasa depan.

Sebenarnya dri malam tadi lagi aku dah x emo dah. Malam tadi teman member aku p dating jap kat Serdang-Seri Kembangan ngan sorang lagi member aku budak UPM.
Pastuh jadi la mende2 yang xtrpikir pon nk jadi, antaranya ialah:

>>>Member aku kena saman trafik
Sebab buat u-turn kat double line. Sebenarnya die tersilap masuk lorong, masuk jalan lain. so kne la pusing balik masuk highway. Dan2 la kan ada pak Polisi trafiko di situ. Apa lagi, kena saman la derr. RM300 kot saman trafik, tapi member aku memang la terer kan. Die memang nak nanges dah time tuh. Pastuh die menagis and cakap yang kiteorg memang xpenah lagi lalu kat situ, tuh yang xtaw jalan sangat, pak polisi tuh kesian kot, die kate die tolong la kurangkan saman tuh, tapi still la kena saman. Saman xpakai tali pinggang, jadi daripada RM300 duit berterbangan jd la RM80 jer. Baikla jugak kan pak polisi tuh kalau xkira dari segi etika dan polisi kepolisian trafiknya itu. Hu.Hu


>>>Kiteorg sesat sampai ke Cyberjaya pastuh Putrajaya
Gara2 aku sebagai penunjuk arah terlepas satu simpang yang sepatutnya nak ke Serdang tuh. Pastuh bila dah sampai Putrajaya, aku pon dah blur2 pastuh tanya la kat member aku sorang lagi kat UPM yang kiteorng nak pergi jemput cara2 nak sampai ke UPM. And member aku ni tanya;
''Korang kat mana dah"
''Kiteorg kat Putrajaya, camne ek nak p UPM kalau dari alamanda?, ko mesti tau kan, ko kan selalu dating sana"
''Ok, skang ko kat mane, Alamanda ada sebelah kiri ke kanan ko??"
Aku Blur. "Jap2, skang Alamanda ada kat sebalah kiri"
''Ok, Klau alamanda sebelah kanan ko, ada trafik light depan tu, ko terus je, pastu bla bla bla..."
''Tapi alamanda kat belah kiri ni..camne?" "Ok2, Alamanda dah kat sebelah kanan, pastuh camne, terus ek?, pastu bla,bla,bla"

Akhirnya sampai la jugak kiteorg kat kolej member aku tuh. Masa kat tengah jalan tuh ada satu kereta ni, tanya kiteorg sesat ke, gaya mcm pensyarah, orang baik la, suami ngan isteri, dieorg tanya and tunjuk jalan sebab kiteorg cam x taw nak pergi kolej member aku tuh.
Mencabar sungguh nak ke UPM je pon. Siap boleh guna Alamanda kat kiri ke kanan as penunjuk arah. Sebenarnya lepas dah masuk simpang ke alamanda barulah Alamanda ada kat sebelah kanan, barulah boleh ikut arahan yang seterusnya.Ha.Ha.Ha.


>>>Aku asyik silap je bagi arah kanan ngan kiri
Aku selaku penunjuk arah bagilah arahan kat member aku yang drive ni, tapi, aku asyik silap jek, aku nak suruh dia pergi kiri tapi aku cakap pergi kanan sambil tangan aku tunjuk arah kiri. Member aku pon pening ngan aku. Ha.Ha.Ha
Cam sengal je kan aku. Kanan kiri pon dah xleh beza.
Balik malam tuh ada la dalam pukul 12 lebih baru lah aku sampai rumah.
Balik2 tuh online jap pastuh golek2 dan tido la derr.

.,.,.,.,.,.,


5.30 Pagi Hari Khamis

Aku bangun dah, sebelum tuh lagi aku dah sedar, tapi 5.30 baru betul2 sedar ke alam nyata lah kan
Bangun2 aku sembahyang.
Bagus kan, sembahyang sunat dulu bangun2. Memang lah calon isteri pilihan terbaeekkk den ni. Ha.Ha.Ha.
[Jika anda lelaki hensem dan baik serta single, boleh mintak no phone I ok?]
Ngah.Ngah.Ngah


Tapi...sebanarnya aku tipu. Ha.Ha.Ha. Kena tipu. Part aku sembahyang sunat je aku tipu ye. Memang la bangun2 tuh aku pergi sembahyang terus, tapi sembahyang sunat Hajat ISYAK. Cam hampeh kan, Dah nak dekat Subuh baru sembahyang Isyak. Ish.Ish.Ish

Bukan apa, malam tuh aku mengantuk sangat sampai lupa aku belum sembahyang Isyak, sebab selalunya aku sembahyang dulu sebelum keluar.

Last2 aku sembahyang la pagi tuh, and abes je bagi salam, aku dengar la tok imam punya suara azan Subuh.

Bagus cik Ja. Memang bagus. Lain kali boleh buat lagi ye.
Hishhh. Apa la nak jadi aku ni.
Xpe2. Xbuat lagi dah pasni. Insaf.
He.He.He

Sebab bangun awal, maka, perjalanan aku ke opis juga bermula awal. Dan aku buat satu lagi benda sengal pagi2 tadi.

Aku naik bas dangan gembira dengan harapan boleh sampai awal la hari ni, tapi, punya la pandai aku xreti nak tekan loceng yang tersedia kat bas tuh masa nak turun, dan dengan selamba je la pakcik pemandu bas tuh meluncur laju depan tempat yang sepatutnya aku turun.

Maka terpaksa lah aku turun kat hentian lepas tuh yang jauh dari opis aku. Aku dok tanya semua pakcik2 pemandu bas yang lain mana bas yang sepatutnya aku naik. Lepas 3 bijik bas lalu, dapatlah aku naik bas yang sepatutnya, and dalam bas tuh aku jumpa member setempat kerja aku. Gelak2 dia dengar cerita sadis aku di pagi hari.

Ha.Ha. Ha.

Dan satu lagi adalah, aku baru je berjaya beli tiket bas balik kampung ni. Beli online. Akhirnya berita gembira pada hari ini adalah, aku akan balik rumah dan bercuti 5 hari sampai Selasa depan.
Ha.Ha.Ha.Ha. Yes2. SUKE!

Ok, jadi, aku nak menyeru kepda korang semua, Jom balik kampung. He.He.He.

Home Sweet Home, wait for me Ok..?

Dah

p/s: Bas kedua yang aku naik tuh, aku xbayar pun tambang, sebab aku consider itu sebagai tumpanng saja. Ha.Ha.Ha. Suka Hati aku je kan. Tapi aku rasa pakcik pemandu bas yang baik itu juga berfikiran sedemikian. Jadi aku xbersalah.

No comments:

Post a Comment