Monday, May 24, 2010

Entry Yang Tidak Tahu Nk diBerikan Tajuk apakah.

Tik Tok
Tok Tik

................................... . . . . . . .    .   .   .    .    .

11:29 am


Sekarang dah pukul 11:38 am dah. Sebenarnya aku dah siap taip dah untuk post ni tadi. Tapi... time  aku nak post tetiba browser hang. haihh. memula tuh rasa xpe la. msti ada draft. Kalau kena edit pon sikit2 je. Tetiba bukak balik nak edit. Mak aihh. Tinggal yg due baris kat atas tuh je. Hampeh sungguh. Jadi post aku yang ni memang la sangat xsama macam post aku yang sebelum ni. Xada mood dah nak taip benda yang sama 2 kali. Huh.

Tapi aku xada idea sebenarnya nak merepek pasal apa ni. Apa yang aku nak repekan ni ek??
Aku rasa sekarang ni otak aku macam lambat jek. Xmacam selalu. Adakah sebab hari ni hari isnin lepas 2 hari cuti dengan penuh riang ria hujung minggu. Hhmm.Sebab tuh kot. Aku rasa macam neuron2 dalam otak aku ni lambat je nak transfer dan memproses maklumat. Owhh.Xboleh ni. Neuron2 sekalian, silalah bekerja degan lebih keras ye. Aku sangat memerlukan bantuan anda2 semua untuk menjadi pekerja cemerlang hari ini. Yeah.


Pagi tadi sesampai je kat opis, aku rasa mengantuk sesangatnya. Rasa macam nak tido je. Menaip pon dah macam orang menaip brail. Nak p buat air Nescafu aku dah niat puasa hari ni. Baguskan aku. Rajin puasa sunat ganti. Memang calon isteri yang terbaiklah. [kepada lelaki2 hensem lagi baik yang masih single  diluar sana sila take note  ya] Ha.ha.ha.

Ok, aku sambung balik cerita kemengantukkan aku tadi. Sebab aku mengantuk jadi aku pon berusaha la dengan bersungguh2 sedaya upaya menahan diri aku daripada terus menaip brail. Aku pon pergi tanya pakcik Google apa yang menarik hari ni.

'' Mengantuk'' aku tanya pakcik  Google
'' Google Would like to have acces to your location. The google toolbar will periodically use the network to keep your location up to date'' Nilah yang pakcik Google bagitau kat aku.

Xada kuasa lah aku nak melayan pakcik Google ni. Ntah hape2 je kan. Jadi aku pun terus berusaha tanya dan tanya dan tanya lagi dan akhirnya, aku jumpa sesuatu. haaaa. Menarik benda yang aku jumpa ni. Tau x apa dia??? Kalau korang tau memang korang tipu la kan. Camne korang boleh tau sebab aku x cerita pon lagi. Huh.

Aku dapat idea nak cari cerita2 lawak yang ada di alam maya ni. Sebabnya bila mengantuk, salah satu cara nak bagi mengantuk tu pergi dok diam2 dalam bilik dia dan x kacau kita adalah dengan bergelak ketawa. Jadi aku pon bukak la cerita2 lawak dan jokes2  yang ada disediakan oleh pakcik Google  tadi. Salah satunya adalah yang ni. meh aku share dengan korang.

Cerita dia camni:

::::::::

One day Lion summoned all the other animals in the jungle. "Each of you must tell a joke," he said. "But if anyone fails to laugh, I'll kill the person who told it. Monkey, you go first."


Monkey began "Two men go into a bar . . ." When he delivered the punch line, everyone roared with laughter, except Tortoise. So Lion pounced on Monkey and killed him.

Next up was Elephant. He told his joke and, again, everyone laughed except Tortoise. So Lion pounced on Elephant and killed him.

The animals were furious with Tortoise, but no-one dared to move.
Tiger began his joke, but when he was about one sentence in, Tortoise suddenly rolled over and began kicking his feet in the air, giggling his head off.

"What's wrong with you" roared an irate Lion. "Tiger isn't even finished with his gag yet!"

"I'm sorry," said Tortoise, gasping between laughs, "but Monkey's joke was simply too funny!"

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
 
Ha.ha.ha.Apa punya lambat la si Tortoise  tuh. Orang lain dah sampai Jordan nak transit pergi Egypt die baru nak Check in  kat KLIA. Keisan kat Monyet dengan Gajah tu mati sia2. ha.ha.ha.Kelakar kan? Aku pon baca sambil tergelak sorang2. Dan. Gelakkan aku itu telah berjaya menghalau incik mengantuk pergi main jauh2. Yes. Padan muka dia. Sapa suruh dia ajak aku main2 pagi2 camni. ha.ha.ha.
 
Tapi sebab aku gelak sorang2 mungkin ada orang2 dalam opis ni yang kata aku ni da xbetul agaknya sebab keje sangat banyak tiada. Xpe. Aku memang xkisah. Ada ke aku kata aku kisah? xada kan. Ok.
 
Sebenarnya ketika post ini ditaip sisa2 rasa incik mengantuk masih ada lagi. Bukan apa, aku x sampai hati nak halau semua sekali, nanti incik mengantuk ni merajuk pulak dengan aku, xdapat aku nak tido tengahari yg mulia ni nanti. Jadi aku pon menghabiskan sisa rasa mengantuk yang ada dengan menaip di dalam sistem Benda-yang-dinamekan-BLOG-ini. Dan inilah hasilnya yang x seberapa. Mungkin sebab aku masih xberapa nak produktif efisyen dan efektif walaupun sekarang dah jam 12:35 pm. Haishh, apa la nak jadi dengan aku ni kan. dah tengahari2 pon xproduktif efisyen efektif lagi. Huhh sambil menarik nafas panjang supaya oksigen sampai sepenuhnya ke otak dan aku akan jadi lebih bertenaga. Jom tarik nafas dalam2 sambil menghidu bau ekon. yeahhh. Memang segar sekali. Bila 2 kali dah xsegar dan buat hidung aku sakit. Ok. aku dah cukup merepek untuk saat ini. Sekian Terima kaseh!

No comments:

Post a Comment